Välj ett språk:

• Svenska / Swedish
  • Engelska / English

KUKA Nordic satsar i Finland

Med växande marknadsandelar i landet ser KUKA Nordic ett behov av att förstärka den finländska delen av verksamheten. – Vi har därför anställt en säljare till, Markus Nikkanen, som nyligen påbörjade sitt arbete hos oss, säger Kim Reeslev, säljchef på KUKA Nordic.

den 28 augusti 2023

Förstärkning i Finland

Markus Nikkanen kommer närmast från en tjänst som säljare på ett finskt företag som tillverkar värmeväxlare. – Robotar har alltid intresserat mig, så när KUKA erbjöd arbete inom det fältet kändes det helt rätt att utforska möjligheten, säger han. Förutom intresset och erfarenheten har han en gedigen studiebakgrund, med en kandidatexamen i maskinteknik och en magisterexamen i energiteknik. KUKA Nordic i Finland har även förstärkt när det gäller den tekniska kompetensen. Det handlar om robotteknikern Kalle Viljanen som redan har hunnit jobba ett tag på Finlandskontoret, där de numera är ett team på fyra personer. Förutom Markus Nikkanen och Kalle Viljanen arbetar teknikern Lasse Laukanen och landschefen Kimmo Kymäläinen med den för KUKA expansiva finska marknaden.
Markus Nikkanen, New Area Sales Manager Finland

– Vi ser hur våra produkter vinner mark i landet, och det känns glädjande att vi har ett starkt team på plats för att ge service till våra finska kunder. 2023 ser ut att bli ännu ett mycket bra år för oss, säger säljchefen Kim Reeslev.